Duits

Dhr. Gijs Spitshuis werkt op onze school als vakleerkracht Duits in groep 4 t/m 8. In groep 1 t/m 3 wordt Duits spelenderwijs gegeven. De focus ligt hierbij op de productieve taalvaardigheid, zodat de leerlingen het Duits dat ze op een speelse manier leren snel zelf kunnen gebruiken. Ook wordt aandacht besteed aan “Deutsche Landeskunde”  waarbij handige kennis bijgebracht wordt over de cultuur, geschiedenis en geografie van Duitsland.

Na de bachelor Duitse Taal en Cultuur in combinatie met een educatieve minor aan de Radboud Universiteit Nijmegen, heeft onze vakleerkracht de tweejarige master Nederland-Duitsland-Studies aan de Westfälische WilhelmsUniversität afgerond in Münster. Hij is tevens werkzaam als docent Duitse Taal en Cultuur bij Saxion, en eerstegraads docent Duits bij het Bonhoeffer College.

Daarnaast werkt onze vakleerkracht als vakleerkracht Nederlands op de Hermann-Löns-Schule in Gronau-Epe en de Burgschule in Ottenstein. Met de Burgschule hebben wij een partnerschap en samenwerking. De vakleerkracht bereidt onze leerlingen in het Duits voor op de verschillende uitwisselingen gedurende het schooljaar. Op de Burgschule worden de Duitse leerlingen in het Nederlands voorbereid op de uitwisselingen. Een mooie win-winsituatie aan beide kanten van de grens...!